onsdag 21 april 2010

Galenskap!

Det är nu över 1 timme sen jag åt en Kebab med bröd(utan bröd). Och den står mig upp i halsen och jag mår illa. Vet ni vad idioten som fixade i ordning den gjorde? HAN HADE PÅ ETT TON KETCHUP!!!! Är fortfarande urförbannad. Och klockan var för mycket för att jag skulle hinna reklamera (och ge han en utskällning), så jag fick vackert försöka peta i mig de bitar som det var minst ketchup på. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!

I Stockholm får man som standard en röd, god kebabsås och om man vill får man en god vit sås. Hemma får jag alltid be om röd sås, som oftast inte finns, utan det blir pizzasåsen eller tacosås. Inte alls lika gott som i Sthlm, men ändå ok.

När jag idag kom till den sunkiga restaurangen på Stationen i Borlänge, lät beställningen såhär:

- Hej jag vill ha en kebab med bröd. Har ni röd sås? Har ni röd OCH vit sås?
- Vad vill du ha?
- Jamen HAR ni röd och vit sås?
- Vad vill du ha?
- Ok, jag vill ha båda tack.

OCH IDIOTEN HAR PÅ KETCHUP!!!
Nä fyyyy så förbannad jag blir. Förvisso är ketchup rött, men ketchup är väl ketchup och beställs väl inte som "röd sås"?

Uuuhhh... jag mår så illa. Har försökt tagit bort smaken av kebabkött indränkt i ketchup, men det gååår inte. Önskar att jag hade ett tuggummi i väskan... men icke...
Ger mig tusan på att jag blir matförgiftad oxå - kebabköket var inte ens ljummet.

Nej usch, det var ett riktigt bottennapp. Och den "restaurangen" kommer aldrig mer få besök av mig. Punkt.

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan 21 april 2010 kl. 20:41 , Blogger Tigrinnan sa...

USCH!!! va äckligt det lät!!! *ryser*

 
Klockan 21 april 2010 kl. 22:35 , Blogger mobykulla sa...

ja fy f*n, jag mår fortfarande illa och höll på att spy när jag gick hem från tåget och tänkte på den där satans äckliga.....

 
Klockan 22 april 2010 kl. 12:50 , Blogger Tess sa...

Ketchup är sällan gott, och absolut inte i stora mängder.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida