lördag 9 juli 2011

Betongalster

Här är några grejer jag gjorde på den betonggjutningskurs jag var på i söndags. Det var jättekul och gör verkligen att man får blodad tand!

På begäran kommer här lite bilder.



Ett hjärta som har rundade former runtom.
Har här använt ett, vad jag tror, godishjärta av plast. Ungefär som dom genomskinliga påskäggen.

Hjärtat igen.

Från en plastkruka. Så häftigt med de skarpa vecken i betongen.





Den här var rolig - och lite udda att göra.
Tryckte ner en gammal avlång typ sockerkakssform i sand.
Hällde sen i betong.
Och pressade ner sockerkaksformen  i betongen.

Ja såhär kan man använda den. Tex.

Hjärtform av plast. Och i betongen tryckte jag ner en burk.
Och i med en tyngd.
Sjöstjärnan är bara ditlagd och är gjuten i en sandlådeform.

Den här fjärilen är också gjuten i en sandlådeform.
Lilla K och hennes kompis E, tyckte den var så fin.
Och ville göra den ÄNNU finare.
Så dom målade den med en gul överstrykningspenna.
JAG, blev INTE imponerad!
Eller:
JAG BLEV SKITFÖRBANNAD!!!!!!!!
Och kan ju säga att det inte var den enda saken dom målat på.
Tror det var på ytterligare 5 saker!!!
Nåväl.
Jag är ganska så säker på att dom inte gör om det.......


En "båt" helt gjuten i sand.
Och sen ett blad inuti som dekoration.



Ja här är alla de saker jag gjorde i söndags.



STORT TACK TILL MIN MAMMA FÖR ATT HON BJÖD MED MIG PÅ KURSEN!



Puss å kram!

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan 10 juli 2011 kl. 12:43 , Anonymous Titti sa...

Men GUD vad fina saker!!!! Super fint! Förstår att du fick blodad tand!
Kram

 
Klockan 10 juli 2011 kl. 18:24 , Blogger Marie sa...

Jättefina grejer!!
Förstår att du blev "lite" arg när de hade gjort dem lite finare...;-)
KRAM

 
Klockan 10 juli 2011 kl. 22:03 , Anonymous Anonym sa...

Super fina saker. Tack för att du la ut dom så att jag fick se.

Susanne L

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida