onsdag 28 september 2011

Awards.... ja 2 faktiskt :-)



För ett tag sen fick jag fått TVÅ awards! Samma visserligen men från olika håll. Tack snälla ni!


Lärarjävlen skriver så här: "för att jag hoppas och tror att hon ska få ordning på både sitt hus och vår skolmat!"
Ang huset så... ja rackarns vad jag också önskar att det blir ordning så småningom! Ang skolmaten så..... ska jag absolut göra mitt bästa! =)


Tigrinnan, skriver så här: " - för att du har så mycket kloka ord. Önskar att du hann blogga oftare!"
Dom kloka orden kommer oftast direkt ifrån mitt hjärta. Vissa dagar är det lättare att dela med sig, och vissa dagar bara går det inte..... Har suttit flera kvällar i rad nu och bara KAN inte skriva. Hittar inga ord, famlar efter fokus. Har så mycket som vill ut, men hittar ingen utväg.
Och då måste jag låta min blogg vara på det sättet. Ofta handlar det alltså inte om tid, utan om ...... att det inte är rätt tillfälle för mina ord att hamna på "papperet". Men kanske, kanske.... så blir det lättare - när jag faktiskt får lite mer tid över =)




För att förtjäna den medföljer uppgift::
Länka tillbaka till den som gett mig utmärkelsen, svara på fem frågor samt skicka awarden vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler!

Varför började du blogga?
Jag har alltid sörjt över att jag varit värdelös på att skriva dagbok. Vet vänner som har kvar sina från tonåren ex och jag... jag minns nästan inget - och har inga dagböcker att plocka fram och läsa....

En blogg är lättare för mig. Jag är ganska duktig på att hantera tangentbordet så det går sååå mycket fortare att skriva nu mot att skriva för hand.
Och framförallt är det så att jag alltid skrivit när jag mått dåligt. Mina känslor bearbetas när jag får ner dem i ord på  "papper" istället för att älta och älta och älta......

Vilka bloggar följer du?
Jag följer främst dem som står till höger i min blogg, men även flera som jag varit för lat att lägga till på sidan. Jag vet att det finns så otroligt mycket bra bloggar ute i landet, men jag vågar nästan inte klicka mig vidare för då blir jag sittande i evigheter......

Vilka favoritfärger har du?
Rosa, svart och grönt.

Vilka favoritfilmer har du?
Jadu... ser inte så mycket film nu för tiden. Eller... det har jag eg aldrig gjort. Är fett efter på alla filmtoppar och har säkerligen missat sjukt många bra filmer. Blir rätt stressad när jag ser film. Finns ju så mycket som borde bli gjort......

Men ok. 
För att nämna några favvisar:
- Lysande utsikter (med Ethan Hawke och Gwyneth Paltrow) ÄLSKAR att hela filmen har färgen grönt som en röd tråd :-)
- Murie´ls wedding
- Den gröna milen
- Ghost

Vilket land drömmer du om att besöka?

Jag skulle vilja åka till sånna där sjukt vackra öar som ex Bora Bora och Tahiti. Eller Hawaii. Eller Maldiverna. 
Men sen älskar jag Grekland och åker gärna dit fler gånger. Nära - men så otroligt vackert!!


När det gäller att skicka awarden vidare, så kände jag att jag ville vidga vyerna lite och inte ge till dem som finns i min lista till höger, utan till "nya" bloggar. Tycker awarden ofta går runt och runt och runt......


Här är de fem bloggar jag vill skicka awarden till: 
linneathors.blogg.se
rosaasa.blogspot.com
frokenlimberg.blogspot.com
sofiestafas.blogspot.com/
mammananna.blogspot.com/


Jaha! Uppgiften slutförd.


Puss å kram!







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida