onsdag 2 november 2011

Salig blandning

Även om jag är oändligt tacksam över att bo i huset, så är jag rysligt trött på att inte ha ett sovrum och att Klara inte har ett eget rum. Rysligt rysligt trött!!

Börjar mer och mer känna hur befriande det är att jobba här hemma. Och mer och mer förstår jag hur kämpigt det varit för mig att pendla. Egentligen. Men sånna saker brukar ju komma i efterhand - för när man är mitt i det, så funkar det faktiskt. Det är när man har möjlighet att se på situationen från ett annat håll som tankarna kommer: "hur fixade jag det egentligen"?

Det är även jätteskönt att "bara" ha 2 katter. Gissa om det är skillnad mot att ha 10?

Till helgen middag i vårt hus med min ena familj, möte med min blivande PT(?) samt 2 barnkalas där ett är på bowlingen och ett är utomhus. Sen "Så mycket bättre" på lördag kväll - ett program jag bara älskar!!

Och vips blir det måndag men det gör inget för det är kul att vara på jobbet! Har såååå många spännande uppdrag!

Frid!

1 kommentarer:

Klockan 3 november 2011 kl. 08:54 , Blogger Matilda sa...

Så härligt att läsa om ditt nya jobb! O. den vardag som du nu har istället. Visst är det så att man håller sig stark när man måste. Jag försår knappt hur jag orkade vara singel mom i veckorna med Storebror när han var liten o. sen oxå när syskonen kom.
Min vardag är så mkt enklare nu när sambon arbetar hemma. Även om jag muttrar över den oreda han gör i huset... =)
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida