lördag 2 juni 2012

Det som inte får hända.......

Med ett rödgråtet ansikte, sprängande huvudvärk och tungt hjärta,
hämtade jag Klara i skolan idag.
Klockan var bara 12 - och eg skulle jag hämta kl 16.
Men jag kunde inte jobba.
Grät som ett barn på jobbet och längtade efter att få vara med henne.
Min lilla tjej, mitt allt.

Hon blev förvånad förstås och undrade varför jag kom så tidigt.
Jag sa inget förrän vi kom längre bort.
Hon stannade upp, funderade och sa:
"Kommer Cajsa dö?"
"Jag vet inte" svarade jag.

Eftermiddagen spenderade vi tillsammans,
med mycket kramar och eftertänksamhet.
Gjorde marsipanblommor och vilade på soffan
Så skönt att bara få ha henne i min närhet.....

Barn ska inte få cancer.
Barn som bli fri från cancer ska absolut inte få återfall.
Men nu har det hänt....
En jävulsk liten knöl av aggressiv sort,
växer i en 6-årings lilla mage.
Nästa vecka bestäms vilken behandling som ska ges.

Mina tankar finns hos familjen hela tiden.
Det måste gå bra det här.
Det bara måste......

Tag hand om er.

Frid!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida