fredag 16 november 2012

Att aldrig få saker gjort....

Jag är expert på att varje kväll tänka:
"I morgon, då jäklar ska jag - promenera
- plocka ihop
- rensa garderoben
- lägga ut på Tradera
- vika tvätt
- tvätta
- fixa hallen
- mm
- mm
- mm
I all evighet.
Hur brukar det bli då?
Oftast typ inget av det jag tänkt eller så blir det halvfärdigt.

Det funkar ju inte då jag ALLTID känner att jag inte kommer någonvart och får saker gjorda. Inget blir liksom avslutat. Och av det blir jag stressad.

Så.
Måste ta en sak i taget.

I dag är fokus på att vika handdukar och lägga dem i det skåp som stått tomt i flera veckor och bara väntat på handdukarna.

Såhär ser det ut:




*SUCK*

Men först ska jag bara:
- lägga i en tvätt
- klä på mig "ut-och-gå-kläder"
- plocka undan på bordet i vardagsrummet
- promenera
- kontakta försäkringskassan
- kontakta Icakuriren
- styra upp med de två jag köpt grejer av på Facebook
- hänga tvätten och lägga i en ny
- oj! Jag kanske borde amma också
- och byta blöja
- och vara närvarande med vår fina son
- och njuta och ta tillvara på dagen
- oj - dax att fixa lunch...

*SUCK*
(Handduksjävlar)

Nä. Nytänk krävs.
Ska klura på hur jag ska lägga upp mina dagar.

Hur gör ni?

1 kommentarer:

Klockan 18 november 2012 kl. 17:24 , Anonymous Ulrika sa...

Hur gör jag?? Många skulle fasa.... Men ensam längre perioder med två små, då kan jag lova att fokus bara ligger på det allra mest nödvändiga, ALLT annat får helt enkelt bara vara!! Har slutat skriva mina "att-göra-listor" som ändå aldrig hinns med, blev bara stressad och mådde dåligt. Har lärt mig att vissa saker får lov att vänta och att det KAN vänta utan att det inträffar nån större katastrof!! Men ibland, om jag skulle få lite extratid, då kan jag göra ett megaryck. Som en kväll när båda somnat och jag kunde rensa ur den där tråkiga lådan i köket där all bråte hamnat, DÅ kände jag mig nöjd!! Allt utöver alla måsten blir en trevlig bonus när det väl blir av, men aldrig, aldrig mer några stresslistor som bara gör mig irriterad!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida