söndag 27 oktober 2013

Från skratt till......tystnad......

Han sprang så fort där på golvet.
Jagade en större kille.
Tjöt av skratt.
Ett litet hörn på en lastpall, gjorde att han föll och hans lilla huvud slog i golvet med en stor smäll.
Tobias tog upp honom och försökte trösta.
Det gjorde uppenbarligen jävligt ont, för lilleman "tog sats" för det där första riktiga skriket så länge och jag bara väntade på att få hålla för öronen.
Men skriket kom aldrig.
Han blev bara tyst.
Och kroppen for bakåt med armarna utslagna.
Och ögonen rullades upp mot ögonlocket.

Han försvann.
Han var borta.
Ingen kontakt.....

Jag antar att han svimmade.

När han kom tillbaka så grät han tyst med tårarna rinnandes nerför kinderna, lutandes mot sin pappas huvud.
Min enda tanke var:
Måtte han inte spy!!

Han spydde aldrig och vi andades ut. Alltså ingen hjärnskakning.
Allt lugnt...

Men som förälder måste jag säga att jag blev rätt tagen.
Det var bara några få sekunder, men ack så maktlös jag kände mig!

Jag var liksom inte så kaxig längre om man säger så.
Jag var skiträdd!!


Frid!



4 kommentarer:

Klockan 28 oktober 2013 kl. 19:00 , Blogger Matilda sa...

Du skrämde livet ur mig. Puh! Andas ut. Barnen är de dyraste o. värdefullaste vi har. De kan ge en hjärtsnörp på många olika vis.

Skönt att eran gosse mår bättre.
Kram

 
Klockan 28 oktober 2013 kl. 19:45 , Blogger Marie sa...

Huua så läskigt! Hoppas det inte kom något kräk senare heller. Kraamis <3

 
Klockan 28 oktober 2013 kl. 22:42 , Anonymous Maria Ivansson sa...

Hej! Jag kom av en slump in på din blogg och vill bara säga att ni, om ni inte redan har gjort det, bör kontakta sjukvården. Ett hårt slag/fall mot huvudet med efterföljande medvetslöshet, även om medvetslösheten är jättekort, tyder på hjärnskakning. Om jag har förstått rätt så kan det vara hjärnskakning även om man inte kräks. Hoppas lillen mår bra!

 
Klockan 6 november 2013 kl. 23:39 , Blogger mobykulla sa...

Maria Ivansson.

Tusen tack för ditt inlägg: himla bra att få veta det!!!!
Men när jag precis läst det, så kan jag lova att illamåendet kom: TÄNK om vår lilleman haft en blödning i huvudet som vi ej kollat upp......

Är som sagt glad att du kommenterade här.

Tack.
/// F

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida