fredag 31 januari 2014

Stockholm Stockholm stad i världen

Stockholm medför blandade känslor för mig - bodde här i 2 år och hade b.la. i särklass den både värsta och bästa tiden i arbetslivet här. Värsta som Restaurangchefstrainee på McDonalds, bästa som kallskänka och servitris på Wallmans Salonger. Med bästa menar jag i detta den roligaste tiden..

Åker tunnelbana.....det fyller mig både med lite glädje men också lite sorg. Det är spännande att se så många olika människor - alltifrån klädstilar till attityder och beteenden, men också så upplever jag alla så inåtvända och helt i sina ecna världar.  Inte ett leende så lång ögat når utan snarare en känsla att jag är konstig som ler åt dem jag möter.....
Undrar hur det var innan den smarta telefonen kom..... vad gjorde folk då på tunnelbanan? Böcker och tidningar? Eller lyfte man blicken ibland?

Snart dags att kliva av.
Kurs ang de ständiga förbättringar vi jobbar med i vår kommun.

Sen till Täby igen för att hänga med familjen vi träffade i Thailand.
Sååå kul att ses igen!

Ps. Vintern är härligare hemma i Dalarna än här!!!

Frid



1 kommentarer:

Klockan 31 januari 2014 kl. 10:58 , Blogger Marie sa...

Attans att du inte träffade på oss i t-banan, lovar att jag hade gett dig ett leeende =) Ha en fin helg!! Kraamis <3

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida