söndag 14 mars 2010

Affiermera BRA saker - JO TJENA!!

Kom på mig själv i skidspåret idag. Skulle åka 3.7 km för första gången på skidor sen jag åkte tjejvasan 2004. Och med tanke på vad jag lovade mig själv i ett tidigare inlägg, så inser jag vad det är för sorts affirmationer jag ger mig själv hela dagarna. Kan ju säga att det INTE är på det positiva sätt som man bör göra, utan jag gör tvärtom och affirmerar negativa saker.

Såhär fungerar affirmationer:

"Meningen är att affirmationerna, som skall upprepas i tankarna dagligen, skall bli en sorts vanetanke som biter sig fast i det undermedvetna. Det undermedvetna lär inte kunna skilja mellan verkliga och påstådda fakta; det utgår från den bild av verkligheten som det får - oavsett om denna bild kommer från en yttre händelse eller består av en fantasibild. Kroppen uppfattar meddelandena från psyket som sanningar, inte som känslor, tolkningar eller vantolkningar. Därför är det viktigt att affirmationerna är formulerade i presens (nutid) och i positiva ordalag. Genom att upprepa positiva och självbejakande tankar kan man bidra till att mobilisera en förväntansfull tro på framtiden och den inre potentiella förmågan till inre läkning."

Men under drygt 2 km i skidspåret så affirmerade jag såhär:

Åh så otränad jag är.
Shit vilken dålig kondition.
Fan va värdelös jag är.
Så dålig jag är som inte hållit igång träningen.
Så jobbigt!
Aj vad ont jag har i mina svaga muskler.
Och ingen kondition har jag!
Kläderna sitter för jävligt - jag är för tjock.
Fan va otränad jag är.
Dåligt av mig att inte träna.
Shit va jobbigt.
Fan va drygt.
OJ OJ OJ så sakta jag åker.
Jag kommer aldrig orka det här.
Kläderna sitter ju ÖVERJÄVLIGT dåligt. Fan va fet jag är.
Inte konstigt att det går så dåligt när jag väger så mkt.
Fan va jobbigt det här är.
Orkar inte.
Dryyygt.
Jobbigt.
Värdelös.
Dålig.
mm
mm
mm

Ja alltså det är sant. Såhär pratade jag med mig själv i tankarna i 2 km.
SERIÖST!!!! Tror ni det gick enkelt att åka? Och tror ni det är enda gången jag tänker såhär? Nej faktum är jag jag dagarna i ända maler sånna här saker om mig själv - till mig själv.

Och jag undrar varför jag har så dålig självkänsla.
Och jag undrar varför jag mår dåligt?
Jamen för tusan! Det är ju det jag berättar för mig själv HELA TIDEN!

Men visst. Affirmera kan jag ju tydligen jävligt bra. Men jag måste nu ta tag i och träna på att använda mig av de BRA tankarna som ger mig kraft i stället.

Ska plocka fram mina affirmationskort och börja i morgon.

Och nu..... sängen.
Go´natt

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 15 mars 2010 kl. 08:50 , Blogger Tigrinnan sa...

Duktiga du som tog dej ut i spåret! Å förlåt att jag ler lite när jag läser...vet preciiis hur du kände dej!
kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida