måndag 15 mars 2010

AFFIRMATIONER. Nr 1-5

Jag har en liten ask med 70 olika Affirmationer.
Jag tänkte skriva dem här på bloggen, 5 st varje dag i 14 dagar.
Hoppas ni kan använda några av dem till att skapa positiva tankar.

JAG VÄLJER MINA TANKAR

JAG FÖRLÅTER MIG SJÄLV HELT OCH HÅLLET

JAG UPPSKATTAR MIN KROPP

JAG ÄR FÖDD FULLKOMLIG, OCH DET ÄR ALLA ANDRA OCKSÅ

ALLT JAG BEHÖVER FINNS INOM MIG NU

Upprepar det jag skrev i tidigare inlägg på vilket sätt man använder affirmationer:

"Meningen är att affirmationerna, som skall upprepas i tankarna dagligen, skall bli en sorts vanetanke som biter sig fast i det undermedvetna. Det undermedvetna lär inte kunna skilja mellan verkliga och påstådda fakta; det utgår från den bild av verkligheten som det får - oavsett om denna bild kommer från en yttre händelse eller består av en fantasibild. Kroppen uppfattar meddelandena från psyket som sanningar, inte som känslor, tolkningar eller vantolkningar. Därför är det viktigt att affirmationerna är formulerade i presens (nutid) och i positiva ordalag. Genom att upprepa positiva och självbejakande tankar kan man bidra till att mobilisera en förväntansfull tro på framtiden och den inre potentiella förmågan till inre läkning."


Dvs. Ljug tills du tror dig själv. Faktiskt. :-)

Själv ska jag upprepa x 1000: "Allt jag behöver finns inom mig nu"

Så.....

"Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu""Allt jag behöver finns inom mig nu".................

etc etc

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida