måndag 8 mars 2010

Självdestruktiv

Nu är det dax att bli snäll.
Mot mig själv.

Ett mail från en vän fick mig att ifrågasätta mitt egna beteende, och det är bara att inse att jag är överjävligt elak mot mig själv.

Jag är långt mycket bättre än jag intalar mig varje dag - och DET förtjänar jag att få höra av mig själv.

Att dagarna i ända berätta för mig själv att jag inte är tillräcklig, väger för mycket, är värdelös som inte hinner det och det och det och det och det......., är en dålig mamma mm mm mm mm.... är ju inte direkt att visa sig själv kärlek.
Och ofta får man höra att man FÖRST måste älska sig själv innan någon annan kan göra det.....

Min goda vän frågade mig:
"Varför jag har ett sånt destruktivt beteende som förstör för mig själv"?
"Varför jag gör mig själv så illa att jag mobbar själen som bor i min kropp?"
"Varför jag behandlar mig själv som skit?"

Hon skrev även att:
"Du är VÄRD SÅ MYCKET MER FREDRIKA! Du är en UNIK människa, med unika känslor och hela du är bara så fantastisk! Du vägrar bara att inse det.... Öppna upp ögonen och inse att du är fantastisk på alla sätt och vis!"
"Från och med nu ska du bara tillåta dej själv att tänka positiva tankar om dej själv, du ska bara tillåta dej göra saker som du tycker om att göra, du ska bara göra det som gör att du njuter av livet!"
"Du är en unik människa som sätter djupa känslor hos dem du träffar (på ett bra sätt ;-) och jag har bara träffat dej 3 veckor i mitt liv; men de tre veckorna räckte för att se att du är FANTASTISK! Lyft fram din glada och spralliga och omtänksamma sida och skit i alla andra "mörka känslor" som bara förstör! Bli den du vill vara! DU (och endast du) är författaren i DITT EGET LIV"
"Sätt dej ner och tänk igenom DEJ SJÄLV. Hur vill jag må? Hur vill jag vara? Hur vill jag upplevas? Hur vill jag känna? Hur vill jag leva mitt liv? Hur vill jag må om 3 månader, om 2 år eller om 10 år?? Resan börjar här och nu, och det finns inget stopp om hur BRA det kan bli!"

Mina tankar håller nu på och formas åt ett annat håll.
Hon fick mig att tänka till.
Jag håller på att vända skutan.
Nya tankar - ny riktning.
Det kommer ta tid, men jag ska lyckas med det här.
JAG SKA!!! för jag VILL!!!

Jag VILL leva mitt liv och må bra.
Jag VILL!
Livet är alldeles för kort för att må dåligt när jag har alla förutsättningar för att må bra.
Mina problem är ju SMÅ problem. Och problemen ska jag nu försöka se som möjligheter.

Och som hon skrev:
"Om du gör det bästa av NU - HELA TIDEN - så kan det inte bli fel"

TACK BEA FÖR DITT VÄRDEFULLA MAIL <3

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 10 mars 2010 kl. 22:21 , Blogger P@rtyplupp sa...

Du är bäst =)
Sköt om dej nu!
Kraaaaam

 
Klockan 11 mars 2010 kl. 21:51 , Blogger Unknown sa...

Det är först i mörkret som vi kan se alla gnistrande stjärnor ...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida