söndag 28 mars 2010

Soffdag

Jösses.
Snacka om att må som man förtjänar :-/
Men jag förstod att det skulle bli så, för jag drack sprit igår. Och då menar jag sprit i form av drinkar.....

Det har tagit mig många år att inse att jag inte fixar att dricka sprit. Jag tappar oftast minnet innan jag blir berusad. Märkligt va?
Men nu för tiden vet jag om det och undviker de dryckerna med många % i. Dock kan jag ju se tillbaka på så många roliga tillfällen som jag förstört genom att inte minnas. För att jag har druckit sprit.

Igår valde jag dock det för att jag VILLE.
Jag gjorde ett val, det blev som det brukar - jag tappade minnet, men inte lika illa som förr. Jag tar det väl lugnare nu för tiden helt enkelt. Och det är skönt. Endast fram emot småtimmarna är det suddigt.

Och idag har det varit soffläge hela dagen. Gött på ett sätt för jag hade bestämt mig för det. Fick om och om igen påminna mig om att det var OK att sitta/ligga och slappa. Var på väg upp för att uträtta något hela tiden, men jag höll fast och satt kvar. Har kollat på tv, läst inredningstidningar och slumrat lite. Min mamma kom hit med lilla K och stannade och drack kaffe. Lilla K har sedan hela em lekt med grannflickorna - både hos dom och hos oss. Kul att hon har kompisar även här i lghten.

Ska nu ta och duscha och krypa i säng. Slötitta på en film och förmodligen somna tidigt. Det blir en intensiv vecka med jobb må, ti, on och marknadsföringskurs på kvällarna. Torsdag packa och dra iväg till Lyån. Längtar som f*n....

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 29 mars 2010 kl. 22:37 , Blogger äppelblomman sa...

Men de är gött att dricka sprit när man är full. Men dagen efter är de inte lika roligt o gött:-( Självlängtar jag efter en riktig rödvins fyl´la dock utan at behöva vara bakis;-)
Stor kram k

 
Klockan 30 mars 2010 kl. 00:23 , Blogger mobykulla sa...

Åh - du ammar antar jag!? Ja jag kommer också ihåg hur jag längtade efter just rödvin.
Men din tid kommer säkerligen. Och det bästa med den första fyllan efter grav och amning är ju att den är väldigt väldigt billig =)
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida