torsdag 8 april 2010

Blandat

I morgon kommer hon. Mitt allt. Min tjej. Hon har kommit till mig och mitt liv - och flyttat in i mitt hjärta. Och hon kommer stanna där forever. Det känns gott att veta. Saknade henne som f*n efter att hon åkte till sin pappa i lördags - kanske kändes det extra mycket när vi var i Lyån och det var så många barn där som hon kunnat leka med. Kände mig så himla ledsen över att hon måste leva på 2 ställen.... Men det bästa är att hon själv inte brydde sig. Hon sa bara att "vi kan leka en liiiiten stund, men sen ska jag åka till pappa". Känns så bra att hon finner sig i det. Hoppas bara att det fortsätter så och att hon aldrig upplever de konsekvenserna som jag själv upplevt av ett boende på 2 ställen.... Men det tar vi en annan gång.

Känner mig gravid. Och ser gravid ut. Men är det inte.
Det är frustrerande att inte ha några kläder.
Blir ledsen.
Igen.

Brevkursen från Anna Hallén är bra. Om man tar sig tid. Och det gör jag inte. Så då faller allt igen - för 248465+2039456+´0984526798 gången. Och matångesten blir större och större.
Blir ledsen.
Igen.
Behöver mer stöttning och coaching för att fixa det. Och det är så himla bra att få denna insikt så att jag kan ge mer av det jag själv saknar nu när jag from maj kan börja ge kurser i att äta sig till bättre hälsa med LCHF. Är så himla nöjd över att jag VET att den livsstilen verkligen fungerar på så många - och mig med faktiskt... bara jag ger det tid och att jag planerar. Blir konstigt nog lite för "slö" bara för att jag KAN lchf. Och tror att jag ska fixa det ändå. Och det gör jag ju inte. Många klarar en del kolhydrater, men jag behöver äta STRIKT för att få bort sötsug och kolhydratsug och matabstinens och matnojor. Det är en enorm frihet att slippa det här och känna sig NORMAL, och det enda som ger mig det är att utesluta kolhydrater. Ska ta mig tid att planera lite menyer och leta fram favoritrecept. Sen ska jag skapa min egna lchfkokbok.
Och så tycker jag ju det är så himla häftigt att Björn Ferry berättar om att han äter enligt lchf. Han är ju ändå en elitidrottsman som vunnit OS-guld. Och vad är vi hjärntvättade att tro? Jo att man inte kan klara sig utan kolhydrater när man tränar/tävlar - och absolut inte på toppnivå. Känns som Björn Ferry kommer bana väg för en massa idrottare som med hjälp av lchf kan förbättra sina resultat avsevärt! Om de ger kosten TID och PLANERAR....... Ja just det som även jag måste göra. Och förmodligen du - om du vill förändra något i ditt liv.

Men snart... snart blir det annorlunda=)

Var till banken idag och kollade upp möjligheten till byggnadskreditiv när vi ska bygga ut och bygga om. Ser bra ut.
Nu väntar vi på att huset skrivs över på oss båda, att bygglovet går igenom, att banken säger ja. Sen tjööööör vi!!
Ska bli sååååå kul!!
Visserligen lägenheten ett tag till - och det suger!! Men gott att tänka framåt och att det kanske går att bo i huset i september- oktober nån gång. Långt ifrån färdigt, men ändå.....vårt egetritade hus........vilken dröm!!!! And i´m living it!!

Och icke att förglömma: Grekland om 17 dagar: HÄRLÄÄÄ!! *längtar*

Nej nu är det bannemej dax för sängen.

Och i morgon är det FREDAG!!

GÖTT!!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida