torsdag 1 april 2010

Sommarstuga på vintern

Det är nog mitt favvoställe. Jag längtar dit, men tar mig alldeles för sällan tiden att vara där. Hoppas det blir mer framöver - det är ju faktiskt lite roligare nu när vi är 3 i familjen. Att åka dit ensam med lilla K känns... ensamt. Och dessutom så är jag j-ligt mörkrädd :-/

Fäbovallen Lyån dit vi ska nu - är väl eg ett sommarställe dit man buffrade med djuren på våren och hem igen på hösten. Men i mitt fall så har påsken varit den riktiga traditionen - jag har varit där alla mina år förutom det året jag jobbade i Sälen och inte fick ledigt.

Nu är ju inte vädret det bästa - men för min del kan det vara lika värdefullt att "få" vara inne och pulvra runt i underställ, elda, umgås och äta go mat. Kanske spela spel eller rita med barnen. Och hälsa på varandra kan man göra fastän det regnar - och det är vi duktiga på i Lyån.

Så här såg det ut hos oss på vallen förra året. Inte fy skam va?






Nej nu är det dax att uträtta lite ärenden innan vi drar. Stövlar från den lokala skohandlaren kan vara en idé tror jag...

GLAD PÅSK önskar jag er!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida