måndag 10 maj 2010

Minnen - på gott och ont....

Håller på och rensar i källaren.
Går igenom kartong efter kartong.
Hittar grejer från förr.
Vissa saker gör mig glad - vissa saker gör mig ledsen.

Exempel på "Glad-saker":
- En giraff i keramik som jag gjorde när jag var barn.
- Inbjudningarna till min och Pias 30-års fest.
- Ultraljudsbilderna på Klara.
- Ett kasettband med mig själv på när jag var 4 år.
- Kort som skickats till mig via snigelpost: grattiskort, utomlandskort, jul kort mm.
- Studentmössan.
- Gamla pappersfoton.
- Almanackor från tidigare år.

Exempel på "Ledsen-saker":
- Egenskrivna dikter som jag skrivit i sårande kärleksrelationer.
- Klaras nappar.
- Almanackor från tidigare år.
- Foton på mig själv från förr. Smal, men i mitt huvud, tjock redan då. Ångest i onödan.
- Dödsannonserna på Ida, Jonathan och "Fladder".
- Foton på tidigare katter som numera är i himlen.

Har kommit en bra bit på väg med rensningen. Men har mycket kvar.
Den känslomässiga resan fortsätter.....

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida