tisdag 5 oktober 2010

..och...och....och...

Lilla K; dagisväska, funky kidz, fixa överdragsbrallor, extraoverall, inte äta det. och det. och det.
Huset; hur ska vi ha köket? Tapet/glas, kakel, plattor? Beställa luckor, vitvaror och göra en vägg. Grejer överallt. Ingen plats. byggdamm. Byggdon. Spånskivor. Fakturor. Rotaavdrag.
Mitt företag; Bolagsverket, skatteverket, FA-skatt, hemsida - vem göra? 1000 svar.... Planera för innehåll, närvarhur? Logga, annonser, TID!! Pengar. Läsa på läsa på, läsa på. Lokal?
Pappas företag; Visma, fakturor, ta fram fakturaunderlag, bokföra, marknadsföra. Tid varje måndag. Så småningom blir allt kontorsjobb mitt. TID!!????
Blingo; boka visningar, boka visningar, boka visningar. Chatta, sms:a, maila, ringa och prata. Vill vill vill ha fler!! Visning på torsdag och söndag. Barnvakt? Eller följa? dra ut orderblad, läsa instruktioner, läsa mail, hänga i ordning. Visa. Fika. Packa. Lägga in ordrar.
Hemma; Trångt, disk, grus, tvätt, mat, matlåda, handla, mat mat mat mat.......................Ja ni vet :-/
Loppan; barnloppisbutik, tjänstgöring, märka kläder. "mamma är det där min klänning?
Brändans; rensa, samla i flera lådor, prismärka, åka dit och lämna i båset. lätt som en plätt....NOT! Det mesta ligger omärkt i min bil.
Min idé ETT: Kontakta Almi. Rita. Förbereda. Presentera.
Min idé TVÅ: ljud ljud ljud. Måste kontakta nån som kan.
Jobbet: Möten - korsochtvärs. Matsedlar, scheman, arbetsmiljö, månadsprognoser, budget, fakturor, lönelistor, arbetsplatsträffar, egenkontrollprogram, medarbetarsamtal, etc x 1000
Mig själv: Tjock men har kläder som passar :-D. Mycket roligare dock om tjockheten berott på nåt positivt. Men fån´t ve sjå.
Tappa.se: stegtävling på jobbet. Tråkigt att gå. Rastlös. Har inte tid. Härligt? Nej. Måste? Ja. minst 10000 steg om dan. Jodåsåatteehhh...
Blogga: mmmm.....ibland.
Katter: :-/ Kattungar om ca 2 veckor. 30 kvm 2vuxna1barn2katter och ??kattungar. Välkomna!
Partyliteparty: fixa inför visning; bjuda, ringa, sms:a..... just ja vi har ingenstans att va: "ingela kan vi vara hos er i stora huset?" fixa trixa baka städa; tur att jag har folk som hjälpte med allt. PHU - tur att jag inte säljer DET också. Man vet ju aldrig....

Åker hemifrån vid 7. Hemma ca 17.15. Må - fre.
Inte så många timmar kvar sen att uträtta saker på......
Men men ... ent hä so.
Det är ju när jag har många projekt igång som jag tycker det är roligast!

Nej nu så....

Trött trött trött. Klockan ringer om 6 timmar.
Först en dusch nu - sen sängen.

Frid

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida