onsdag 27 april 2011

84.

Av 84 inskrivna barn.....

Så var mitt barn först på dagis i går morse när vi lämnade henne kl 07.00
Och sist när vi hämtade henne kl 17.20.

Hur i h*e får andra folk det att gå ihop?
Jobbar ALLA deltid? Är det INGEN som börjar jobba kl 7???????
Och INGEN som typ jobbar i affär och måste hämta kl 18.30????????
Nej jag fattar inte.

Jag VET att hon älskar dagis.
Jag VET att hon inte tar skada.
Jag VET att dagis är bra.
Jag VET att vi i dagsläget inte har något val.

Men ändå.
DET GÖR SÅ FÖRBANNAT ONT!!!!

Som tur är, kommer det ske en förändring from 4 Juli i år.
Tobias börjar jobba i Malung.
Detta kommer innebära ca 1.5 tim kortare dagar för lilla K.
Och det gör mig sååååååå GLAD!

Äntligen kanske jag kan vara på jobbet i Vansbro utan att känna dåligt samvete.
Äntligen kanske jag kan lämna och hämta henne utan att ifrågasätta livet.

Ja gud vad jag längtar!!

Den 4:e Juli var det ja.


FRID!

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan 28 april 2011 kl. 22:27 , Blogger Marie sa...

Ja men ent de konstigt???!!! Vi har nästan alltid varit bland de sista att hämta Axel på dagis förut när jag jobbade och då ska du veta att Magnus slutade 15,45 så han hämtade INNAN FYRA!!! Nej, jag vet inte hur dom får det att gå ihop och jag skiter i det rent ut sagt. NU i alla fall, det första halvåret Axel var på dagis mådde jag dåligt över tiderna "att han var där sååå länge" men sen insåg jag att kom jag tidigare så kom jag mitt i något typ mellis eller eftermiddagslek...
SKÖNT att vi vet att våra barn mår bra på dagis. =)
SKÖNT att du kommer kunna slappna av mer på jobbet sedan. =)
KRAM KRAM

 
Klockan 29 april 2011 kl. 14:45 , Anonymous Anonym sa...

Simon är också nästan jämt först och sist.(han och K var de 2 sista när jag hämtade i måndags) Visst har man dåligt samvete ibland och undrar hur andra gör, men som redan sagts tidigare, de trivs och mår bra vilket är det viktigaste! Kram Annica

 
Klockan 4 maj 2011 kl. 08:52 , Blogger Kryck sa...

Ta vara på den tiden du är med ditt barn istället för att tänka på allt du inte hinner.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida