tisdag 6 september 2011

Nytt.

Hösten smyger sig på.
Jag tycker det är skönt.
Inte för att jag inte tycker om sommaren.
Men hösten känns lugnare......
Behöver lugn.
Vill ha ro.
Längtar efter tystnaden......
Som när första snön har lagt sig.
Inga bilar hörs och kylan biter i kinderna.
Det knarrar under skorna.
Det har sin tjusning.

Om 1 månad förändras mitt liv igen.
Ännu en gång till det bättre.
Jag är så tacksam.
Inga restider på morgon och kväll.
Jag kan cykla och gå till jobbet.
Om jag vill.
Friheten känns skön.
Gör mig glad.

Och tiden jag tidigare lagt på resor,
kan jag ägna åt min lilla K.
Om jag vill.
Den friheten - och möjligheten, gör att knutar i magen löses upp.
Knutar som funnits i de år jag jobbat på annan ort.
Knutar som funnits pga sammhällets värderingar vad som är bra och dåligt.
Knutar som funnits pga den oändliga kärleken till ett barn.
Ett barn som haft längre tid på förskolan än vad jag haft på jobbet.
Mitt barn......,
Min lilla K........

Längtar mer och mer tills det nya jobbet stundar.
Skönt med nytt.
Skönt med siffror som inte är röda.
Skönt med närheten till byn och möjligheten till nya bekantskaper.

5 sept blir troligen min sista dag i grannkommunen.
10 oktober börjar jag i Malung-Sälens kommun.

Jag längtar och räknar ner.....
Snart så.
Snart.....

Och än en gång:
Jag är så tacksam.
För så mycket.

Tack........

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida