onsdag 17 oktober 2012

Sova! Vakna!

Att vakna på natten för att amma är en riktig plåga för mig.
Är så rackarns trött!!
Detta resulterar i att jag oftast inte vill gå och lägga mig utan inväntar hellre att Elton vaknar och ska ha mat.
I förrgår natt väntade jag ända tills kl 01,30 innan jag tog mitt förnuft till fånga och släckte lampan för att somna.
20 sek senare vaknade Elton.
Sen kunde han inte somna riktigt.
Nappen åkte ur stup i ett och för min del var det ju ingen idé att somna förrän han sov på riktigt.
03,00 gav jag honom mat igen.
Fortfarande ingen sömn för min del.
03,45 insåg jag att jag behövde få sova.
Väckte sambon.
Bytte sida i sängen så sambon fick Elton bredvid sig.
I med öronpropparna, sen
intensivSOVA i 3 timmar innan morgonen var ett faktum.

Igår natt gjorde jag annorlunda.
Släckte lampan kl 23.
Ammade sen två gånger under natten och steg upp vid kl 8,30.
Skiiiittrött!!
Verkligen tröttare än vanligt!
Efter amning somnade vi båda två i soffan.
Vaknade vid 10.
Jaha - det var den fm det!

Undrar eg vilken av de två taktikerna som är bäst.....

Men se - nu är klockan 23.30 igen.
Måste gå och duscha nu så jag kommer i säng innan 12.
Så får vi se vad natten har att erbjuda.

Frid!

2 kommentarer:

Klockan 20 oktober 2012 kl. 21:56 , Anonymous Anonym sa...

Väck honom innan du går och lägger dig och ge honom mat har du tur går sen kanske sova till 05. Så har mina tre funkat från de varit 2- 3 månader.

 
Klockan 4 november 2012 kl. 19:41 , Blogger Unknown sa...

Ahh, så krångligt med dessa kommentarsgrejer ... (logga in på på google, skriva av en konstigt lösenord etc).

Försöker för 3:e gången!

Mina ungar har alltid sovit som allra bäst mellan kl 20-24, innan amningsmarathon och oroligheter drog igång. Så jag gick helt enkelt och lade mig med barnet kl 20, och fick på så sätt i alla fall fyra härliga timmar med sammanhängande sömn. Visst man missar tid på kvällen, men vad gör det några månader av ens liv?
Du kan inte ändra på Eltons sovtider, men du kan ändra på dina egna.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida