fredag 23 november 2012

Rädsla

Idag är en sån dag som är sprängfylld av kärlek.
När jag älskar så mycket att det gör ont.
Det är häftigt och underbart att känna så mycket.
Men med de starka känslorna kommer också rädslan att förlora.....
Rädslan att mista....
Rädslan att bli lämnad av de finaste man har:
Rädslan för döden.

Ångesten kryper på inför söndagens Örebroresa.
Tänk om vi dör!!
Krockar med en lastbil eller nåt.
Tänk om Elton blir föräldralös och Klara moderslös pga en nöjesresa.
Uuuuhhhhh sånna här tankar kan äta upp mig.
Som tur är lyfte jag denna tärande rädsla på vår föräldragrupp, vilket resulterade i att jag gavs möjlighet att träffa en psykolog.
Och jag har ju lovat mig själv att verkligen ta tag i det här.
Så nästa torsdag ska jag träffa henne.
Ska bli spännande att se om det finns verktyg så det går att hantera.
Jag håller er uppdaterade.



Och nu har den kommit: Eltons julklapp: Hoppgungan!




För övrigt har vi haft lite manikyr på Elton (klippte naglarna :-)



Och här är de senast inköpta kläderna till vår kille: härliga Blingokläder i ekologisk bomull.



Till stora tjejen en tunika/klänning med apa på, designad av Ann Söderlund. Hon sa själv att hon skulle plocka i diskmaskinen i 2 veckor om hon fick den, men det har inte hänt ännu. Däremot har hon städat sitt rum och hallen på eget initiativ så det får duga:-)



Fick precis ett besked om att ännu en ung stjärna åkt till himlen. En ung mamma som drabbas av helvetessjukdomen och efterlämnar nu sambo med 1-årig dotter.
Finns inget bättre att säga än:


Tag hand om er där ute.
Och njut av livet precis som det är!

Stor kram
/// F

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida