onsdag 23 april 2014

Lite av varje....

Alltså den här åldern som Elton är i just nu, dvs 1 år och 9 månader är helt underbara!
Den där lilla parveln skakar om mitt hjärta varje dag och det känns som om jag ska sprängas av kärlek! Guuud vilken härlig tid när orden kommer mer och mer och han förstår så mycket av det vi säger.
Det är häftigt när det liksom växer fram en egen individ med en egen vilja som tydligt markerar vem han är och vad han vill. (och vad han INTE vill... )

Och vädret. O.M.G!!! 2 dagar har vi spenderat hemma då Elton är sjuk igen. Feber igår, snorig och hostig - då kommer alltid förkylningsasman som ett brev på posten. Dock har vi varit ute lite varje dag - är verkligen svårt att hålla sig inne när solen lyser som på en sommardag!

Och här hemma är det som vanligt don överallt med både sånt som ska slängas, säljas och sorteras. Skönt är dock att övervåningen börjar komma i ordning utan att flytta smickfulla lådor ner i källaren eller till ett annat rum - de börjar faktist bli tomma istället! Gött så in i bomben! Men som alltid är det huuuur mycket mer som helst men jag vet att jag måste försöka se mer till vad jag faktiskt gjort och inte till det jag INTE gjort.

Påsken firades både i Hånäset och i Lyån detta år. Klara kom inte till oss förrän på söndagen och vi valde att åka upp på lördagen istället för på torsdagen som vi vanligtvis brukar göra.
Det var skönt att ta det lugnt och packa utan stress. Dock blev ju själva påsken kortare än den brukar då påsk alltid innebär Lyån för mig. Nåväl - det kommer fler år....

Klockan är nu 23.50 och jag borde ha lagt mig för en timme sen.
Dags att duscha och krypa till kojs.

Frid!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida