söndag 14 februari 2010

"Bokbål"

Struntar numera att läsa barnböcker för lilla K vid läggdags - och det känns så oerhört befriande! Tycker inte om det. Tycker det är riktigt j-a tråkigt. Och jag har aldrig hittat några böcker som verkar tilltala lilla K OCH mig. Så nu har jag ändrat kvällsrutinen och i mitt bakhuvud hör jag BVC sköterskans ord där hon uppmanade att ta tillvara på den stund man har tillsammans vid läggning.
Numera lägger jag mig bredvid lilla K och vi pratar igenom dagen. Och hon har många funderingar den lilla damen, och det känns underbart att få dela dem med henne. Känns som den kvarten gör att vi kommer närmre varann och att vi båda får en härlig mamma-dotter stund. Några minuter som bara är ägnade åt oss. Känner att vi behöver det. Njuter. Och blir varm i hjärtat.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida