måndag 12 april 2010

Tvångstankar?

Kommer ni ihåg när ni var barn/tonåringar? Gjorde ni som jag?
- Åkte på alla "K-brunnar" och sa den man var kär i.. Och undvek "A-brunnarna" till varje pris och svängde som en galning så man riskerade att bli påkörd?
- Tävlade ni med bilar när ni cyklade och tänkte "Om jag inte hinner fram innan bilen bakom mig kör om mig så kommer det hända mig nåt dåligt"

Ibland tänker jag på det här och tänker: vilka tokerier!! Ända tills jag faktiskt inser att jag ju beter mig likadant fastän jag är vuxen nu...

Häromdagen stod min pappa på trappen och jag var på väg därifrån. Tänkte att jag borde ge honom en kram för han skulle åka iväg ett tag på en fiskeresa. Jag gick upp på trappen och hämtade något jag glömt - och gick ner igen. Då insåg jag att jag aldrig gav honom kramen......
Jag övervägde om jag skulle gå upp igen, men orkade inte....
Och sen, slog tvångstankarna till igen.
Han kommer dö nu när han är borta, var min första tanke. Han kommer dö och jag kommer få leva med ångesten över att jag aldrig gav honom den där kramen....
En enkel kram som ändå visar hur mycket jag tycker om honom och hur mycket han betyder för mig och för oss.
Jag gav honom aldrig kramen och är skiträdd att jag inte kommer få chansen igen.
Tvångstankar tror jag det kallas? Eller dödsångest? Eller.....?

Och samtidigt.... Visst borde vi leva som om varje dag vore den sista? Som om varje möte var sista gången och därför oftare berättade för människor hur mycket vi tycker om dom?
Visst är vi ofta bättre på att berätta för andra om personer vi tycker om än till personerna själva?
Givetvis kan jag bara prata för mig själv, och jag vet med mig att det finns personer jag verkligen sagt länge nu att jag ska skriva till eller berätta för att de är bra, duktiga eller att de gör skillnad i mitt eller andras liv. Och självklart ska man ju berätta det för dom! Så det ska jag göra under veckan till åtminstone två st. Inga jag känner så väl men som ändå förtjänar att höra det jag tycker.
Jag ska börja med Radioprataren och Socialsekreteraren. Sen får vi se vem/vilka det blir.

Ikväll har jag varit på kurs: Marknadsföring på internet. Riktigt intressant, spännande och bra.
Blir så himla taggad!!

Nu dax för sängen - har gäspat alldeles för mycket idag :-/

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida