onsdag 7 juli 2010

HA HA HA !!!!

Jag vet.
Förmodligen tycker ingen det är lika kul som jag.
Men jag kan fortfarande skratta åt detta, det liksom skrattbubblar i hela magen när jag tänker på det.
Det var för 5 år sen och jag var inne i Konsumbutiken i Lima.
Där stod en hink med en lapp på med texten "Flugsmälla 10:-" Och i hinken stod givetvis flugsmällor.... men... (och det är det här som är så kul).... det stod också flera stycken MATTPISKOR i samma hink.
Och jag tänker på vad de stackars utländska turisterna ska tänka om våra flugor i Sverige........
om vi måste använda flugsmällor av mattpiskestorlek alltså.....
Vore jag turist skulle jag bli skitskraj!!
Och ja - jag skrattar även nu.

FRID

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida