måndag 5 juli 2010

Ljuva lediga tid

Att försöka leva i nuet, har ibland sina konsekevenser....... :
Genom att få uppleva mycket av lilla K när jag har semester, inser jag hur mycket jag missar när jag jobbar......*gör ont*

För övrigt har jag ÄNTLIGEN lämnat in - och hämtat ut - mina 2 cyklar som stod i förrådet hela förra sommaren med punka..... NU ska jag cykla. Längtar efter att få trampa iväg både ensam och med lilla K. 700 spänn kostade det, men det var det värt!!

Bygget går framåt. Just nu spikar snickarna på östra gaveln. I helgen murades skorstenen upp till taket inomhus. Och hela tiden försöker vi måla så mycket vi kan för snart är det dax att börja spika på ytterpanel. För min del handlar det om att sortera grejer i källaren (15 års bråte efter 28 flyttar...)... Astråkigt men ack så skönt och befriande för varje sopsäck som slängs och varje kartong som sorterats färdigt. Men egentligen hade jag gärna målat istället - för då känns det mer som om jag GÖR något.... :-/

Jobbet vill jag inte ens tänka på. Får kramp i magen och ångesten griper tag i mig....... Finns alldeles för mycket ogjort ännu..... Saker jag under semestern skjuter upp som en plogbil när den plogar snö.... Kommer få göra allt när jag kommer tillbaka - och mer därtill. Ingen gör mitt jobb när jag är borta. Det är jobbigt....... Och dagligen får vi leva med att bli totalsågade och mobbade för att vi är tjänstemän. I många medborgares och även politikers ögon gör vi aldrig någon nytta. Vi bara sitter där på kommunhuset och håvar in våra höga löner.... Fan. Om dom bara visste hur mina "att-göra-listor" ser ut...... Är tråkigt att alltid får höra att vi inte duger... Men jag undrar verkligen om de skulle vilja byta jobb med mig? Eller någon annan chef inom kommunen? Har svårt att tro att de skulle vilja det ......

I morgon är det simskola i Lima för lilla K. I tre veckor ska hon vara där kl 12, måndag - fredag. Ska bli sååå kul att se hur hon utvecklas!

Och sen vill jag bara säga att jag älskar att bo i Sverige. Och i Malung. Och i Mobyn.

Frid

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida