måndag 9 augusti 2010

Jag får liksom ingen ordning....

Plockat ur lägenheten idag.
Så j*a skönt.
Nu har vi bara grejer:

I stora huset
I lilla huset
I härbret
I Hånäset
I husvagnen
I ladan

Jag längtar efter:
Att ha nytvättade och vikta sängläder och handdukar i ett skåp.
Att veta vart mina olika sorters skor är.
Att ha alla barnkläder i en garderob.
Att ha alla rena kläder på ett ställe.
Att ha alla smutsiga kläder på ett ställe.
Att ha ett riktigt kök med fullstor spis och bänkytor att jobba på.
Att ha allt smink och andra hudvårdsartiklar i ett badrumsskåp.
Att ha hemlagad mat i matlåda med mig till jobbet.
etc etc etc.....

Jag är trött på:
Att äta skräpmat på uteställen
Att inte ha någon koll på mina grejer.
Att förvara allt i IKEA kassar och flyttlådor.
Att inte ha tid för/ork att, ta hand om mig själv.
Att varje dag ställa sig frågan: Vart ska vi äta idag och vart ska vi sova inatt.
etc etc etc.....

Däremot är jag inte trött på att bygga.
(Men givetvis längtar jag tills vi kan flytta in...:-) )

Frid

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Klockan 10 augusti 2010 kl. 23:15 , Blogger äppelblomman sa...

Jag förstår din frustation.. Jobbigt att bo i en "väska"... Men den som väntar på nått gott...;-)
Kram K

 
Klockan 13 augusti 2010 kl. 21:28 , Anonymous Kicki sa...

I hear ya, sister!

Håll ut!!!
Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida