fredag 24 september 2010

Utan tjockångest.

5 dagar av frihet.
5 dagar av lugn.
5 dagar utan ångest.

Tänk vad nya kläder kan göra.
Kläder i rätt storlek.
Jeans som inte ramlar ner.

För första gången i mitt liv, handlade jag på rätt avdelning.
En avdelning där inte kläderna har XXXXXL, utan endast Small, Medium, Large.
Min storlek där är Small.
Psykologiskt är det en befrielse även om jag vet hur läget är.
Small är egentligen 44/46.
Och när jag nu ändå har insikten i hur jag ser ut, är det ju lika bra att köpa kläder som passar.
Äntligen har jag varit snäll mot mig själv.

Glädjande är också att många affärer har pluskläder. Och många affärer har ett mode där kläderna i sig är stora. Så med mig hem hade jag
* "normala" kläder i stl Medium, Large, XL och XXL
* pluskläder i stl Small.
Snacka om ett skapligt intervall!! ;-)

Sen är det ju ännu mer lyckat att jag kan köpa fina kläder av mig själv =) =) =)
Blingo har kläder som passar mig.
Bl.a. har jag idag fått hem den här klänningen som är huuuuuur fin som helst!
NÖJD!!
Och STOLT över att sälja så fina ekologiska kläder.

Nu dax för sängen.

Frid

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 25 september 2010 kl. 08:06 , Blogger äppelblomman sa...

Varför är man sån egentligen? Varför bry sig om det står s elle xl i kläderna? Bara de passar... Men jag är likadan!! Kul att du hittat kläder som "passar"! Du skriver sååå bra Freddy!!
Appropå Blingos kläder. Sååå fina!
Ha en bra lördag!
Kram K

 
Klockan 25 september 2010 kl. 11:53 , Anonymous Titti sa...

Visst är det konstigt, men det är precis som du skriver. Har letat fram lite gamla kläder i min garderob och hittat byxor som jag köpte för kanske 10 år sen, storlek 38, och grejen är den att dom är lika stor som 42-44 i dagens kläder, så frågan är är det oss eller kläderna det är fel på? Härligt i alla fall att hitta kläder som passar!!! Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida