måndag 31 januari 2011

Ska det vara såhär?

Hämta kl 17.30.
Handla.
Laga mat.
Äta.
Vips är kl 20.00.
Borsta tänder.
Nattlinne på.
Flickan i säng.

Det var allt vi hann.
Vet knappt om jag har hunnit krama henne ikväll.
Längtat som tusan efter att hon ska komma till oss.
Och sen hinner vi inte umgås....
Det gör mig så ledsen.
Ska det verkligen behöva vara såhär?

Såg en ljusning förut.
En bäbis skulle födas i mars.
Mammaledigt.
Hemma.
Och mer tid för lilla K.
Sen gick det på tok.
Vi började om.
En bäbis skulle födas i juli.
Sen gick det på tok igen.
Och nu tar vi det lugnt ett tag......

Så framöver kommer vardagarna fortsätta precis som vanligt.
Det blir inte alltid som man tänkt sig......

Lämna kl 7.10, hämta kl 17.30.
Såååå mycket förlorad tid med min älskade lilla tjej.

Ska det verkligen behöva vara såhär?

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 1 februari 2011 kl. 16:05 , Anonymous Anonym sa...

Ja om man inte är rik och inte beredd att avservärt gå ner i levnadsstandard så är det tyvärr såhär, nån måste ju försörja er! Och att försörja sig innebär tyvärr långa dagar på jobbet för oss vanliga dödliga...

 
Klockan 26 februari 2011 kl. 11:23 , Anonymous Anonym sa...

Hade också barn sedan tidigare. Därefter hade jag två missfall relativt tätt, det var en jättetuff tid. MEN, tredje gången gillt gick det hela vägen :) Hade nästan tappat tron på att jag skulle få någon mer bebis. Ville bara dela med mig av detta och hoppas att jag ger dig lite hopp...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida