onsdag 15 december 2010

Känslokall

Känner inget.
Bara tomhet.
Och ilska.

Känns som om allt händer bredvid mig.
Inte inuti mig.

Gråter åt alla andras sorger.
Men kan inte gråta för min egen.

Var på ultraljud idag.
Är i vecka 8.
Ville känna mig säger på att allt är ok innan jag känner glädje.

Men allt var inte ok.
Inte nu heller.

Livmodern har växt och gulesäcken finns där.
Men inget foster som syntes så tydligt som det borde.....

Så det blir väl skrapning igen då.

Jävla förbannade skit.

Och min vän säger att jag är helt normal som inte känner något.
Att min sorg är "bortdomnad".
Att själen har gett mig "bedövningsmedel" för att orka gå igenom det här.

För den här känslokalla, likgiltiga människan är inte jag.

Känns som jag har stängt av.
Som om jag iaktar men inte deltar.

Är så trött så trött.
Vill lägga mig och sova.
Sova flera dygn.

Och vänta på att kraften återvänder.

Sen får vi försöka igen.

Misslyckas det på 3:e försöket, så blir det en utredning.

Krama era barn extra mycket idag.
Dom är ett mirakel.


Frid

Etiketter: ,

7 kommentarer:

Klockan 16 december 2010 kl. 08:29 , Blogger Matilda sa...

Kramar om!

 
Klockan 16 december 2010 kl. 10:21 , Anonymous Anonym sa...

Kramar till er! <3 / Jennie

 
Klockan 16 december 2010 kl. 19:47 , Blogger Marie sa...

♥ KRAM!!

 
Klockan 16 december 2010 kl. 23:33 , Blogger äppelblomman sa...

Varma kramar!!♥

 
Klockan 18 december 2010 kl. 20:07 , Blogger Marie sa...

Stoor Kraam till er <3

 
Klockan 23 december 2010 kl. 06:17 , Anonymous Mona Gustafsson Dala-Järna sa...

Ja Freddy, vet inte riktigt vad jag ska skriva, tårarna rinner när jag läser alla inlägg. Vet precis hur känslan känns :/ Tänker på er och hoppas, önskar och VET att de kommer bli bra. Ja visst är våra små mirakel! Ja som du skriver att din hjärna stänger av, de är nog så för att du ska orka med och leva i allt detta elände! Och ni kommer att kunna ta er vidare men låt de ta den tid de behöver, och jag VET att de kommer bli bra till slut. Önskar er en så god jul som de bara kan bli och ett GOTT NYTT ÅR. Kram på dig!

 
Klockan 29 december 2010 kl. 08:16 , Blogger mobykulla sa...

Goa människor!!!
All kärlek till er!
♥♥♥

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida