måndag 4 april 2011

Lycka!

I helgen har jag fixat här hemma. Ensam. Utan barn - och i stort sett utan sambo. Det har varit såååååå skönt! Tänk nu på att vi jobbar ihop, reser ihop och - såklart- bor ihop. Jag tycker det är skönt att få lite tid för mig själv...... S

å fredag kväll, lördag dag och lördag kväll, var jag heeelt lonely. Och mycket av det jag ville göra, blev gjort. Dock låååångt ifrån allt ändå.

Men gud vad jag trivs! Myste runt här hemma och spann som en katt.
Mitt hem.
VÅRT hem.....
Ett RIKTIGT hem....
Äntligen.

Sen 1992 då jag tog studenten, har jag flyttat ca 30 gånger. Flytten till lägenheten i somras gång nr 29, flytten till lilla huset nr 30 - och tillbaka till vårat nyfixade hus: nr 31. Nåja... de sista 3 var ju inte med hela bohaget, men.... 28 gånger på18 år..... Usch å fy. Inte konstigt att ordet "flytta" får mig att resa ragg och bli på dåligt humör....

Min mamma sa att hon upplever det som om jag egentligen aldrig bott "på riktigt" sen jag flyttade hemifrån.
Och det stämmer.
Aldrig kunnat packa upp mina grejer.
Alltid tillfälligt.
Eller bara "flyttat in" hos någon annan där grejer redan finns.
Eller bara dåligt boende helt enkelt.....

Men nu. NU bor jag på riktigt.

Började nästan gråta när jag skulle laga mat. Allt flöt på och grejerna fanns där dom skulle. Det var då jag verkligen kände hur jobbig hösten har varit.

Fattar inte att vi stått ut....

Nu ska jag gå och sova. Och i morgon kommer bästaste lilla K!! Så himla härligt att hon kommer till oss igen!

Fridens

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 5 april 2011 kl. 13:48 , Blogger äppelblomman sa...

Jösses 31 gånger, du slår all arekord;-)
Underbart att höra att ni fått iordning på ert hus och att du trivs så bra!
Stora kramar K

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida