fredag 16 mars 2012

Kortslutning

När jag inte kan skriva ett inlägg för att jag inte kommer på en rubrik - då är ju frågan om jag ska sluta blogga eller helt enkelt sluta ha sån prestationsångest. Ibland känner jag att det är svårt att veta vad jag vill ha min blogg till. Har lovat mig själv att den bara ska vara för mig själv för att skriva om sånt som jag känner för, sånt som i framtiden kan ge mig tillbakablickar och sånt som för stunden kan få mig att må bättre om jag omvandlar mina tankar till ord.
Nåväl.
Nu är rubriken skriven och jag kan skriva några rader om hur min senaste tid varit och tankar och känslor som finns.


Varit sjuk sen i söndags.
Jag brukar inte vara sjuk.
Nästan aldrig faktiskt.
Och nu har jag varit hemma och varit sjuk 2 ggr på en månad!!! Känns så himla skumt!
Denna gång var annorlunda mot förra gången då jag hostade, hostade och hostade.
Den här gången har jag haft ont i kroppen och käkat alvedon för att orka ligga på soffan!!!
Har också varit rädd för att det varit Listeria för att jag ätit Briost och blev rädd att jag fått i mig Botulinumgift från oliver.
*SUCK*
Denna oro över livet. 
Mitt eget liv.
Livet i min mages liv.
Min dotter och min sambos liv.
Allas liv.
Är så föbannat rädd för döden!
Följer Anna, Greger och lilla Karins kamp och har tänkt på dem varje dag och gjort att jag satt min egen lilla skitinfluensa i ett helt annat perspektiv.


På tal om oro.
Blir så less på alla undersökningar och sånt skit.
Hör här:


I veckan kom det undersökningar som sa:
"Ny forskning tyder på att det inte behövs särskilt höga stressnivåer hos gravida kvinnor för att barnet i magen ska riskera att skadas" 
*SUCK*. Jag är stressad dagligen över saker och ting. Stressad över hur det ser ut här hemma, stressad över jobb, över hus, över det och det och det......


I en gravidapp sägs det att man inte bör gå ner i vikt när man är gravid - för det sitter så mycket gifter i fettet på överviktiga kvinnor och går man då ner så löses giftet ut och går in till barnet. Typ.
*SUCK*. För en gångs skull när jag går ner i vikt - eller inte går upp så mycket: då ska jag känna dåligt samvete för det. Men wtf - jag KAN ju inte äta - jag gör det ju inte med flit liksom!


Sen i en föräldratidning så står det om en ny undersökning som säger att om gravida kvinnor sover på höger sida eller på rygg, så är det större risk för att barnet dör i magen i sen graviditet, än om man ligger på vänster sida.
*SUCK*. Vilken sida tror ni att jag sover helst på? JA - HÖGER såklart. Har svårt att ligga på vänster för jag gillar inte att höra mitt hjärta slå. Så. Hur hanterar mean det här? Lägga mig på vänster och tejpa en fotboll på ryggen?


Ja som ni hör så blir ju inte oron bättre prexis. 
Det är riktigt mycket att hålla tummarna nu!


För övrigt så räknar jag ner dagarna tills min älskade syster kommer hem.
13 dagar nu. Fattar ni? Det är ju ingenting!
Sen har tokan bestämt att hon ska avsluta sin vistelse där med ett tandemhopp.
Behöver jag ens tillägga att jag tycker det är onödigt och att jag är skiträdd!!!!!!!!!!!!!! Tänk om det blir nåt tok så hon aldrig kommer hem igen.......Usch..... Men nej - jag MÅSTE tro att det går bra.


Och snart är det påsk.
Har ju svårt att tro att det blir lika bra som förra påsken.
Då skrev jag såhär.
Men Lyån och Påsk är bra i alla väder - och alla årstider.
Längtar jättemycket dit!




Nähä. Nu är det dags att sova.


Hörs nån annan dag.




Frid.

1 kommentarer:

Klockan 17 mars 2012 kl. 01:05 , Blogger äppelblomman sa...

Ha ha åh vad jag känner igen mej i allt... Jag brukar oxå sitta i evigheter för att hitta på vad jag ska ha för första ord... Knäppt;)
Usch ja den där oron... Inte alls kul. För varje barn jag har väntat så har den dör oron blivit allt större... Vågar inte enat tänka på hur jag skulle vara om jag skulle bli gravid med en 4:à.... Det är verkligen jobbigt att känna så.
Kram på dej o magen;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida