måndag 14 maj 2012

Trångt!

Det är trångt i magen.
Hur ska h*n kunna växa mer?
Huvva.
Är rädd att det blir tunga månader framöver....

10 veckor kvar.
Går in i v 31 idag, dvs har gått 30 fullgångna veckor.
+ 4.4 kg.
Är nöjd med att det inte är mer.
Fasade för + 20-30 på mina redan 90+.
DET hade blivit riktigt riktigt jobbigt......

Har en otroligt stor längtan bort.
Någonstans.
Vill känna storstadspuls.
Uteserveringar.
Annan mat än här hemma.
Bio.
Äventyr.
Shopping.......

Och här i Malung diskuteras det flitigt om hur vi får vår by att överleva.
Rimmar lite illa med vad jag skrev ovan.
Men inte kan vi behöva få dåligt samvete för att vi åker bort.
För min del vet jag ju att vi förmodligen inte kommer ta oss så långt efter att bäbisen är född.
Kanske jag därför har en sån längtan nu.... när jag fortfarande orkar......(eller hur jag nu gör...:-/ )

Och i morgon kommer skruttan.
Längtar sååå mycket!
Vad vore ett liv utan barn?
För mig hade det varit som om en pusselbit alltid skulle saknas.
Lider och tänker på dem som är ofrivilligt barnlösa.
Vilken enorm sorg.....

I morgon glukosbelastning kl 7.45.
Innebär att jag inte får dricka eller äta efter kl 22 ikväll.
Blir törstig bara jag tänker på att inte få vatten......
Hoppas mitt blodsockervärde är ok,
men det tror jag det är!

Sköt om er!

Frid!

2 kommentarer:

Klockan 20 maj 2012 kl. 10:46 , Anonymous Anonym sa...

vad vore ett liv utan barn?frågar du dig...ett liv utan barn hänger samman med fler livssorger när man uppnått vår ålder,största orsaken till barnlöshet i vår ålder är oftast att man är drabbad av ofrivillig överblivenhet,när ingen tycker att man är något att avla vidare mänskligheten på så blir det liksom dubbla sorger och man känner sig utanför den gemenskapen man haft bland sina vänner,d.v.s barnfamiljerna börjar umgås mer tätt med varann(vilket är helt naturligt)så har man varken käresta eller barn så hamnar vid sidan av och blir sittande ensam mer och mer och d gör lite ont....samhället har ju oxå tagit ställning mot oss överblivna när d gäller barnlöshet t.ex får man inte adoptera som ensamstående.
Så Freddy d värmer faktiskt lite när lider med oss ofrivilligt barnlösa...ha en trevlig söndag m.v.h haga

 
Klockan 20 maj 2012 kl. 23:44 , Blogger mobykulla sa...

Haga.
Vi har pratat om det här förut, och det är lustigt för jag ser inte dig på samma sätt som du själv gör. Jag ser dig inte som utan barn och överbliven - jag tror bara inte din tid har kommit ännu. Du är inte lastgammal och det finns många som inte har varken träffat den rätte eller skaffat barn i vår ålder, men där det löst sig till slut iaf.

Men jag förstår att det gör ont. Ont när längtan är stor och ensamheten påtaglig. Ont när vänner runtomkring får det liv du själv drömmer om. Men jag kommer fortsätta hålla mina tummar för att HON kommer snart. HON som du kan skapa den framtid med som du önskar. För jag tror det kommer ske - och du är sååååå värd det!

Stor kram
/// F

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida