fredag 30 november 2012

Sova hela natten?

Fredagsnätterna har alltid, sen Elton föddes, "varit mina", dvs förutom amningen så har pappan tagit hand om rapning och blöjbyte.

Men inatt tar vi det ett steg längre: jag siktar in mig på att få sova hela natten...
Ligger nu i ett annat rum och ska strax stoppa i öronpropparna.
Saknar dock redan vår underbara säng....

Inser också att jag iom detta, tar ytterligare ett kliv bort från amningen.
Det känns ledsamt.
Kommer sakna just den närheten, men faktum är att han vill inte. Ev när han är dåsig och mjölkreflexen kommit igång. Annars tar det nog för lång tid eller det kommer för lite - inte vet jag. Men truga, det vill jag inte göra. Känns inge bra....
Mjölkar ur morgon och kväll, men det är nog mest för min egen skull, typ "separationsångest"

Men nu kära ni, är det dax att släcka.

Återkommer i morgon med rapport :-)


Frid




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida