lördag 1 december 2012

Stök på riktigt

Överallt på Facebook och i bloggar, ser jag bilder på hur fint alla har det hemma.
Julpyssligt och mysigt och ihopplockat och fint.
*suck*
..…
Här hemma hos oss ligger jag efter. Alltid.
När jag nu verkligen för en gångs skull har möjlighet att få upp ljusstakar i tid, dvs så de kan lysa på söndag morgon - så har typ alla redan pyntat klart INNAN helgen!!
Jaha - så då blev jag sist igen.

Och sen en sak till.
Och nu är det nog bäst att ni håller i er:
Här kommer bilder på det stöket som är min dagliga fiende och min dagliga kamp. Det där som jag i kropp och själ vill och behöver få ordning på gör att kunna njuta av dagarna med Elton.....
Det där som jag jämt får höra att: jamen ta det luuuuuugnt och sänk kraven och ta tillvara på mammaledigheten bla bla bla
Alltså seriöst: folk fattar nog inte vad jag menar när jag säger att jag MÅSTE plocka plocka plocka för att komma någonvart för att till slut känna ro....
Det GÅR inte att sänka mina krav på ordning när det gäller det här, för jag mår verkligen skitdåligt över att inte ha kontroll och ordning på grejerna. Jag hatar verkligen att veta ATT jag har saker, men inte VART de är....

Så.
Det här bjuder jag på.
Men det gör ont och jag skäms:

Källarens garage:












Rummet direkt man kommer ner till källaren:









Kontoret uppe:







Klaras blivande rum uppe:







Klädrummet nere:







Farstun:





Sådär ja.
Nu ser ni hur det ser ut.
Och VARFÖR jag alltid är stressad över all "don" som stör min inre frid.

Men jag kämpar på och julstökar på mitt sätt.
Och stjärnorna åker på plats ikväll/inatt så de kan tändas i morgon på 1:a advent.

Vi kanske ses på julskyltningen?

Ps. Jag sov i ett svep till kl 07.00 i morse. Visserligen ont i ryggen men ack så gott att få sova hela natten!


Kram till er!

5 kommentarer:

Klockan 1 december 2012 kl. 16:46 , Anonymous Katarina (och Hugo) sa...

Mitt hem ser minst lika stökigt ut, och jag Bygger inte om och det är 1 1/2 år sen vi flyttade hit!!! Julpyntet ligger lääängst in i förrådet och jag HOPPAS att stakarna oxå ligger där :S Så, du är varken värst eller sist. Vi får nog dela den placeringen.... Men, vi har underbara ungar och är rätt ok föräldrar iaf. Trots stök och brist på julpynt! Stor kram!

 
Klockan 1 december 2012 kl. 17:29 , Blogger Matilda sa...

Du ska bara veta hur det ser ut i vårat förråd! eller i källaren. Bakom stängda dörrar finns det som man inte orkar ta tag i. Jag har tillsammans med min sambo eller själv planerat in ibland att röja ETT område. För man får ta en sak i taget, annars blir "städ/plock" alldeles för övermäktigt att ens ta sig för. Förstår att du vill få ordning, kanske kan du be någon om hjälp? eller planera in en dag med din sambo?

Läste du min FB status idag? Till alla de som inte heller är överambitiösa med paketkalendrar o. som faktiskt är småbarnsförälder som glömmer. Det kan lätt kännas som "krav o ångest" när man läser bloggar o. FB statusar. Självklart ska man få skriva om fina paketkalendrar, hade kanske jag oxå gjort om jag haft energin att göra en? Men faktiskt - barnen överlever utan oxå. Tror inte ens att de får svåra barndomsminnen av det heller, att de "bara" fick en köpt chokladkalender för 10 spänn.
Kärleken gör en rik? Är det inte så man säger? =)
Kram

 
Klockan 1 december 2012 kl. 17:34 , Blogger Matilda sa...

Alltså, jag svamlar kanske i mitt inlägg? Förstår du? Det jag menar är att jag gillar sanningen. Allt kan inte alltid vara perfekt. Jag vill gärna att det ska vara det - men inser att det inte är realistiskt. Så vi är flera med stökiga garage.

 
Klockan 1 december 2012 kl. 20:19 , Blogger Tigrinnan sa...

Älskade vän. Kom hit och vila ögonen på mitt stök närhelst du vill.
Puss i pannan!

 
Klockan 3 december 2012 kl. 12:03 , Anonymous Nickie sa...

Åååh vad jag känner igen mig. Har också den där stressen över att det är stökigt överallt, och det är så SÅ svårt att slappna av. Du är inte ensam! :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida