torsdag 20 maj 2010

Att bygga / renovera

Surfar runt på en massa inredningsbloggar. Läser en massa inredningstidningar,
-i hopp om att hitta inspiration.
Resultatet blir att jag numera är helt snurrig.
Vet inte vilken stil jag vill ha.
För jag vill ha ALLA stilar.

Vitt vitt vitt?
Vitt modernt?
Vitt lantligt?
Vitt och svart?
Färglatt?
Gamla eller nya ting?
Blandat?
Ek? Valnöt?
mm
mm
mm

Tycker alla verka ha det hur stylat som helst. Eller ... egentligen.. så är det väl så att det är dom som HAR det stylat som visar det. För att dom har hittat sin stil, och dom har lyckats få till det.
Men jag vet inte vilken stil som är "min". Kan inte ens bestämma färg på huset:
Vitt för att det är skitsnyggt, fräscht och "modernt"?
Rött för att det alltid kommer vara gångbart och att det varit en dröm i hela mitt liv?

Och så alla fina grejer som jag köpt på mig för att jag ska fixa till dem sådär fint som "alla" gör med loppisfynd och arvegods. Resultat? Jovars - de står väl där och är ivägen och längtar efter att bli ompysslade. Och jag får en klump i magen över allt som jag borde göra, men inte gör.
Vart f*n finns tiden?
Platsen att fixa?
Kunskapen?
Orken?

Nåväl. Antar väl att saker och ting hamnar på rätt plats så småningom. Både stilen och loppisgrejerna.
Det gäller väl bara att ha tålamod....

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida