tisdag 23 juli 2019

Natten för 1 år sen.....

Jag bad så hårt om att du skulle överleva EN natt till inuti magen.
För att jag skulle få träffa dig.
Månaderna hade varit så långa och fulla av illamående, ryggont och en helt galen längtan.
Natten för 1 år sen, kunde inte gå snabbt nog.

Vi sov på patienthotellet.
Väskan var noggrant packad med dina och mina saker.
Våren hade ägnats åt att söka och leta efter de grejer jag mest av allt ville att du skulle ha.
Det var viktigt.
Oerhört viktigt för mig att få "boa".
Jag tänkte nog inte så jättemycket på det då, men OJ vad det känns i kroppen när jag tänker tillbaka på de känslorna.
Jag väntade ju på dig.
Så oerhört efterlängtad och så fascinerande att det gått vägen.
Allt kring den tiden gör mig gråtmild.
Allt listor och alla inköp blir nu påminnelser om min längtan och evigheters väntan.
Och nervositeten. Herregud så mycket oro över att det inte skulle gå bra.
Det var därför jag bad så hårt om att du skulle få överleva, den där sista natten innan du föddes.

Du kom till oss kl 09:38 måndagen den 23 juli 2018. Förloppet gick som planerat - förutom att det var svårt att få till ryggbedövningen... men annars gick allt enligt plan. Du vägde 4400 gram, var 52 cm lång och helt perfekt!

Känslan när du låg i min famn.
Jag kommer aldrig glömma just den känslan.
Jag hade i åtminstone 2 år tänkt just på det.
Hur det skulle kännas att få uppleva en nyfödd bebis i min famn igen.
Att det skulle vara den absoluta lyckan.
Och jag tror faktiskt att det var just så jag kände.
Allt liksom blev tyst och det var bara du och jag, där och då, med tacksamhetskänslor så stora att jag även nu känner att tårarna bränner bakom ögonlocken.

Det gick vägen.
Det gick verkligen vägen!!
Trots alla dåliga odds, överlevde du 3.5 år i -196 grader och upptining och insättning.
Och för att inte tala om de 9 månaderna inuti magen......
Du var vår sista chans. Av 2 nedfrysta embryon, klarade bara du upptiningen.
Om inte du hade gjort det heller och fixat resten, så hade vi nöjt oss med de fina barn vi har. Men den vinst som kom med dig, känns omvälvande!

Älskade älskade Leon. TACK för att du kom till oss.
JAG ÄLSKAR DIG💗💗









FRID

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida