måndag 21 september 2020

Att jobba natt

Den här veckan alltså, har varit helt galen.

Gör mitt sista jobbpass nu och har denna vecka jobbat över 90 timmar 😅😜. Det är så många som är sjuka så vissa arbetspass finns inga folk att sätta in, och då känns det ju såklart helt självklart att jag tackar JA till att jobba. Men visst - jag känner mig lite sliten nu... Inte för att jobbet på någotvis är betungande utan mest för att det är lite påfrestande att jobba vaken-natt. Timmarna mellan 02-05 brukar vara värst och just nu längtar jag hem till en dusch och sängen för att sova ca 4-5 timmar. Sen behöver jag PLUGGA!! Tenta på fredag 😱 Som tur är tycker jag verkligen det är intressanta föreläsningar och jag vill lära mig mer kring det hela. Kursen heter "E-commerce" och är 10 YH-poäng, dvs 2 veckor. 

Den 29 september åker jag ner till Jönköping, bor på hotell, sen är det en heldag på TUC yrkeshögskola i Huskvarna den 30/9. Samma dag när det är slut där åker jag tåg till Örebro och sover där 1 natt på ett hotell alldeles vid stationen. Detta för att kunna ta mig hem i skaplig tid dagen efter Egentligen skulle vi ha varit 2 heldagar på skolan, men de har en begränsning på att träffas max 20 pers åt gången så då har vi fått dela upp oss. Det ska bli kul att åka dit och träffa lite folk. Tror att själva utbildningen även kommer kännas "mer verklig" när jag får vara på plats en sväng. 

Andra roligheter denna höst är att jag den 24-25 oktober åker ner till Sthlm och träffar min vän Ann-Sofie, bor på hotell 1 natt och äter gott och har det mysigt i stan eller hittar på något annat kul. Kanske åker jag ner redan på fredagen och kanske följer Klara med och bor hos kompisar och kanske åker vi hem på måndagen. Vi får se!

Sen har jag och Tobias en helg i november när vi får åka på ett spadygn till Åkerblads i Tällberg. Det är en bröllopsgåva som vi ser fram emot mycket. Guuuud så härligt! 

Nu är klockan 05:35 och jag ska sätta på en kaffekanna samt förbereda frukost till brukaren.


Hörs!

Frid!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida