torsdag 13 januari 2011

Rut flyttar in =)

I morgon kommer hon.
Rut.

Hon flyttar in i vårt hus.
Och kommer främst befinna sig i köket.

Såhär ser Rut ut:



Är alltså tapeter ifrån Sandbergs.

På lördag drar vi till IKEA i Karlstad för att inhandla skåpluckor och resterande stommar.
Skåpluckorna blir de här:

Ramsjö


Ovanför våra ugnar och hällar kommer det dock sitta de här luckorna (de turkosa på katalogomslaget alltså):

Katalogen kök & vitvaror


Och kylen beställde vi i höstas och levereras i början av februari. Den ser ut såhär:

850122211000 - G20E FSB23INOX -

Vi kommer ha två ugnar - båda från electrolux. En av dem är en ångugn som jag bara längtar efter att få laga mat i!

EOB98000X

Diskmaskinen kommer från ett Svenskt märke som heter ASKO. Har typ nåt med Cylinda att göra. Den är Svanenmärkt och har TRE våningar! (Det är därför valet föll på denna):


Asko D5253XXLFiAVH



Alla vitvaror förutom hällar, är köpta hos Busk-Lena på Elservice. Känns gött att köpa grejerna i Malung. Hällarna köper vi dock från IKEA - för jag vill ha med vridknappar och inte med touch.
Såhär ser det ut:

FRAMTID HIN2K Induktionshäll Bredd: 29.0 cm Djup: 51.0 cm Höjd: 4.3 cm

Vi har valt vitvaror utifrån precis vad vi (läs jag) vill ha ;-).
Men sen har vi varit sparsamma på andra områden:
De flesta av skåpstommarna kommer från ett gammalt kök som jag köpt begagnat för 1.5 år sen.
Och diskbänken kommer också från det köket och jag väljer att ha kvar den för att jag vill ha rostfritt på hela bänken med kanter runtom.
Väggarna på nedervåningen är i det stora hela endast vitmålade.


Jag längtar såååå tills nedervåningen blir färdig så vi kan flytta in!


Nu dax för sängen.
Ska åka till jobbet tidigare i morgon vilket innebär att klockan måste stå på 5.30.

Sov så gott.



Frid

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 14 januari 2011 kl. 07:33 , Blogger Marie sa...

Snygg hon var, Rut! =)
Och alla de andra grejerna verkar toppen!
Nu snart så...nu är det väl inte länge kvar va?! Hoppas det går lite smidigt undan nu så att ni snart får flytta in!
Kram kram

 
Klockan 14 januari 2011 kl. 13:09 , Anonymous Anonym sa...

Gud va läckert med turkosa skåpluckor. Du måste visa bildbevis när det är klart! Lycka till! /annika m

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida