torsdag 17 december 2020

Att leva och uppnå drömmar....

Det blir så tydligt, när någon man vet vem är, dör. 

Som vanligt blir man så varse om att livet är så skört...... att det plötsligt kan ändras. Från liv till sjukdom. Eller från liv, till död. 

Brolle dog igår, en levnadsglad glädjespridare som var omtyckt av oerhört många. Stod jag henne nära? Nej..... Men jag vet det jag skriver ovan om henne för att sååå många skriver på hennes och hennes mans sida. Och jag känner bara WOW! Tänk att få lämna sånna fotspår på jorden och så många fina minnen hos människor när ens tid är inne.... Kände så starkt att det är en strävan att ha i ens liv....att vara någon som faktiskt berört människor..... Och så fint för barnen och mannen att läsa och höra både nu och framöver! 💗

Men jag återkommer ändå alltid till hur jag och vi ska leva vårt liv så att det känns bra i kropp och själ... Som det är nu eller behövde en förändring på något plan? Viktigt att tänka på är ju att vår vardag nu är våra barns barndom......Hur vill vi att de ska minnas sin barndom? Vill jag exempelvis att de ska tänka på sin mamma som en sur och grinig överviktigt tant som aldrig orkar något. Nej just det. Såklart inte. Men där kom den kritiska biten in och slår sådär hårt på mig själv igen..... Kanske kommer de ihåg kramarna och alla "jag älskar dig"... Jag hoppas det. Jag hoppas _verkligen_ det.... Att de aldrig ska behöva tänka tanken att de inte är älskade av oss...

Något som slagit mig är att det ofta pratas om våra drömmar - vad vi vill nå framöver. Och jag tänker att jag har flera av mina drömmar som faktist har blivit som jag önskat hittills. De största är ju ändå att att ha fått barn, att få vara mammma, och att vara mamma till FYRA. Jag blir faktiskt tårögd med den insikten för jag vet att det inte alltid är självklart... En annan dröm är ju att få leva med någon jag älskar som är en fin och god människar. Oh my! Så tacksam jag är för min man Tobias! Och sen att få gifta sig. Att JAG har gift mig! Jag är så glad för det. Och nästa dröm: att vi fick gifta oss i närvara av ALLA föräldrar och syskon med respektive och barn. Herregud! Att det gick vägen!! Trots detta Corona-år..... Så som sagt det här med drömmar. Jag har många som redan slagit in! Tack tack tack för det! 🙏🙏🙏

Jag inser som vanligt att jag en miljard grejer jag skulle vilja skriva om. Men det är ju faran.... Jag tänker hela tiden att jag ska "skriva ifatt"... men jag inser ju att det är stört omöjligt. Så det är ju bättre det blir lite kortare inlägg med kanske en hel del språkfel, än att det inte blir några inlägg alls.

Deal?



Frid till alla

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida