lördag 13 augusti 2011

Saker som förgyller!

1. Kaffemaskin. Gudomligt lyxigt då jag bla kan fixa Latte hemma = Smidigt och billigt ;-D








2. Tvålpumpen som ger skum. Har i 25% vanlig tvål, resten vatten - och sen blir det skum! Både roligt och ekonomiskt!



3. Barnpallar som får plats under badrumsmöbeln. Otroligt begränsat i val av möbel för att jag BESTÄMT ville ha det såhär. Detta för att inte pallarna ska vara ivägen utan det går och skjuta in dem när de inte används. Är SÅ nöjd över att det blev som jag ville!





4. Har blivit helt såld på rosor och romantiskt, typ. Är sååå kär i dessa muggar! Innan jag fick tag i dem, så hittade jag "gammeldax" kaffekopp+fat. Köpte dem och gillar även dem skarpt! Känns så vuxet på nåt sätt att dricka ur dem. =)










5. Istället för att blanda ihop våra vattenglas och inte veta vilket man hade sist - och så tar man ett nytt, vilket resulterar i en uppsjö av glas i hela huset, så har vi köpt dessa glas där vi har varsin färg. Grönt = mitt, blått = Tobias, Rött = lillaK, Gult = till gäster eller som "reserv" för oss. Glasen har blivit MYCKET färre här hemma och det är såå skönt!






6. Det här är en svensk uppfinning och är så himla smart. Det kallas rivröret och sätts i ett skåp. Sen ställer man en Torkyrulle inuti skåpet och vips - så är den osynlig! Men papperet är nära till hands. Grymt bra grej!!









6. Och sen diskmaskinen. Är supernöjd. Den har TRE våningar och gör att en massa småplock liksom kan läggas där i mitten. Slevar, stekspadar, knivar, små skålar etc etc.....Sånt som jag i andra diskmaskiner kan störa ihjäl mig på att inte har en "naturlig" plats.




Japp. Som sagt.
Detta var lite bilder på små små saker som gör livet lättare och ännu mer njutbart!
Det GILLAS!!

Stor kram!

/// F

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 14 augusti 2011 kl. 18:54 , Blogger Matilda sa...

Aha! En sån tvålpump skulle passa hemma hos oss. Tycker att jag jämt köper hem ny tvål.
O. som gäst kan jag intyga att kaffekopparna var goa att dricka ur =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida