måndag 15 mars 2021

 Mitt barndoms Lyån💗

Det är mitt!!! (Eller ja ok då: VÅRT!). Jag och Tobias har fått ta över Lyån där jag ttillbringat i stort sett alla påskar och många tillfällen på sommaren sen jag var barn. Har varit där när det fanns kor på val´n och när badplatsen var ok att bada vid. Jag trodde aldrig det skulle gå att lösa men nu så! Samuel och Linnea kompenseras med pengar och Linnea har köpt en egen stuga vid Lyån. Ska bli sååå mysigt att hon också är där! Och Samuel har kvar sin stuga på gården tills han hittar en egen tomt. Ingen brådska med det så vi får se hur det blir. 

Ska bli så skönt att kunna åka upp när som helst och veta vad som finns och vad som behöver göras/packas med. Vi har alltid haft fri tillgång till Lyån men det blir som ett helt projekt att ta sig dit när ALLT skall packas med - och det slipper vi snart! 

Vi ska bygga om och fixa till lite där också. Vi gör om så köket förändras och gör plats åt en taksäng som är 160 cm på både under och överslafen. Gamla taksängen blir kvar... Och sen tar vi bort taksängen uppe och sätter dit en bäddsoffa. När den bäddsoffan som står vid fönstren ut mot val´n är borta ställer vi dit bord och stolar där. Då har vi gjort så det finaste rummet är det man umgås i - istället för att sitta i köket utan utsikt. Det kommer bli bra tror jag!

Vi har satt in en kamininsats redan och det gör att det blir lättare att värma upp huset och bevara värmen när man väl gjort eld i "vardagsrummet". Det är sällen vi eldat där förut för veden liksom bara försvinner och det ger halvbra med värme. 

Påsk blir det nog premiär för familjen att bo där, men nästa helg (20-21/3) ska Tobias upp med några vänner och ha det gött. Hoppas det finns snö kvar så de kan åka skoter också. 

Det hade ju såklart varit underbart om det på något vis gick att få till en uteplats och en bastu också. Men det får nog vänta några år....

Som sagt. Det här är verkligen ytterligare en dröm som går i uppfyllelse! Tack tack TACK livet, pappa & Ingela och Samuel & Linnéa för denna möjlighet! 🙏🙏🙏💕💕


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida