tisdag 29 juni 2010

JOBBigt

Måste.
Måste Måste Måste.
Har skjutit upp det för länge nu.
Måste öppna jobbets mailbox i morgon och helst jobba några timmar.
Klump i magen och illamående.
Vill inte.
Vill inte Vill inte Vill inte!!!!

Har än en gång ett jobb som hänger över mig och aldrig låter mig vara i fred.
Och ja... jag HAR ett jobb så jag borde väl vara tacksam...
Och ja... jag HAR bra lön så jag borde väl vara tacksam för det också.
Men tro mig: DET ÄR JAG!!!!

Men klumpen i magen finns där trots allt. Kan liksom inte försvinna genom tacksamhet. Inte just nu iaf.....
Finns alldeles för mycket att göra och ordna upp, alldeles för mycket som det fortfarande inte är någon ordning på och som måste styras upp för att det ska fungera bra.
Har så mycket tankar och så många saker jag vill göra.
Och många gånger är det det som är mitt problem: JAG VILL GÖRA TUSEN SAKER SAMTIDIGT! Så jag drar igång allt och sen........ blir det mig övermäktigt att slutföra allt. Vilket innebär att allt är påbörjat, men få saker blir avslutade.
Det stressar mig......
Måste bli bättre på att göra få saker åt gången..... hur det nu ska gå till då allt är viktigt.....:-/

Nåväl.
Ska väl gå och lägga mig och ta tjuren vid hornen i morgon bitti.
Måste Måste Måste....
Får tänka på att jag behöver göra det för att sedan kunna få en skön semester.... som det är just nu förföljer mig jobbet hela dagarna... Inte bra.. Inte bra.....

Och medans jag går och kryper ner i vår säng, sänder jag samtidigt styrkekramar och tankar till vår arbetskollega vars hus brann upp i kväll.....
Undrar hur deras kväll, natt och kommande tid ser ut..... Måste vara oerhört jobbigt!!

Gläds åt i morgon när jag och en nära vän ska träffas. Var nästan 1.5 år sen vi satt ner, tog en kaffe och bara umgicks..... Längtar och saknar... =)

Frid

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida