söndag 12 september 2010

Tänk om......

Kan inte släppa tanke på att jag valde skrapning när läkaren gav mig fler alternativ när det konstaterats att fostret inte levde...

Helst av allt hade dom velat att jag tog tabletterna som framkallar ett missfall. Dom anser att det är det mest naturliga och det som "skadar" kroppen minst. Det hade inneburit att jag åkt hem, tagit tabletterna - och låtit det som fanns där inne helt enkelt bara åka ner i toan.

Och då hade dom ju aldrig kunnat skicka in det på analys.
Och vi hade aldrig fått diagnosen "misstanke om druvbörd"
Och jag hade inte behövt gå och ta blodprov.
Och vi hade inte fått graviditetsförbud i mer än ett halvår....

Vad tusan hade då hänt om jag blivit gravid direkt? Typ nu?
INGEN hade ju haft koll på den misstänkta druvbörden och vad som skulle kunna bli av det framöver.....

Är såhär i efterhand så glad att jag gjorde det val jag gjorde.

Än en gång kan jag tro att det finns en mening med allt.

Ang mitt MA och den misstänkta druvbörden, har jag dock inte sett meningen än. Men kanske...... kanske får vi se det i framtiden.


Frid

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Klockan 12 september 2010 kl. 18:24 , Blogger Tigrinnan sa...

Förstår att du ältar. För hade du tagit tabletten hade dom ju aldrig vetat/trott! Och inte kunnat ge "förmaningar"
<3

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida