torsdag 16 december 2010

Märkligt provsvar... :-/

Trodde ju att hon Rut Hermansson som undersökte mig igår,
skulle ringa mig i morse....
Jag ville ju veta hur mina HCG-prover såg ut.

Men tydligen så är mitt fall inte lika viktigt för henne som för mig.
För hon var ledig.
Och jag tänker: varför ringde hon inte går då, som hon sa? När hon nu inte skulle vara där idag.....

Ringde dem istället, som ringde upp på em.
Pratade med en gullig barnmorska.
Jag förklarade, hon kollade provsvaren, men bad att få återkomma så att en läkare skulle kolla på det.

När hon ringde lät det såhär:
- Ja nu har läkaren kollat på provsvaren. Och läkaren säger att provsvaren ser helt normala ut!
- NORMALA???? VADDÅ NORMALA? DET KAN VÄL INTE VARA NORMALT NÄR INTE FOSTRET SYNTES SOM DET SKA??? ULTRALJUDET VAR JU INTE OK!!
-Öhh... nähej... var det inte?
-Jamen har ni inte kollat igenom min journal? Har ni inte sett kortet från ultraljudet?
-svammel svammel....

Den dära Rut Hermansson ska ringa mig i morgon bitti. Och jag har försäkrat mig om att hon blir påmind genom lapp på skrivbordet, mail och personlig kontakt. Och jag vet att dom börjar jobbet kl 7.30.

Just nu fattar jag ingenting.
Är mest sur över att få höra ordet normalt när det igår var onormalt.
Blir irriterad att det tydligen inte är någon kommunikation eller genomgång av journaler innan de ger ett svar.

Nåväl.

Tydligen blir det en fortsättning.



Frid

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Klockan 17 december 2010 kl. 06:06 , Blogger Tigrinnan sa...

Men shit! Vilken berg-och-dalbana!!! Kram!!!

 
Klockan 17 december 2010 kl. 15:07 , Blogger Marie sa...

Grrrr....sååå klumpigt!!!:@

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida